Cross-Border E-commerce na COVID-19

Webinar | Strategy

Deze sessie vond eerder plaats op donderdag 10 december van 11:00 tot 12:00

COVID-19 heeft de wereld kleiner gemaakt. Online retailers met een internationale focus, flexibele ketens en wereldwijd opererende transportpartners hebben tijdens de coronacrisis beter gepresteerd dan collega-bedrijven, aldus de expertgroep Cross-border (E-)commerce 2020. De groep maakte een reeks podcasts, waarin cross-border verkopers vertellen over de impact van de pandemie en waarin deskundigen hun licht laten schijnen over de toekomst die voor ons ligt. In deze webinar wordt dieper ingegaan op de toekomst van cross-border.

Het uitbreken van de coronacrisis heeft niet direct geleid tot een toename van cross-border e-commerce, bleek uit het GFK Consumentenonderzoek in opdracht van ShoppingTomorrow. Alleen mensen die tot dat moment weinig ervaring hadden met webshoppen, zijn na de uitbraak beduidend vaker over de grens gaan winkelen. In hetzelfde onderzoek werd Nederlandse consumenten ook gevraagd naar verwachtingen over hun internationaal aankoopgedrag in 2025. Ze denken over vijf jaar meer cross-border te kopen in 10 van de 13 onderzochte categorieën. In de andere categorieën verwachten ze dat het aandeel gelijk blijft.

Hoe ziet de toekomst van Cross-Border E-commerce eruit? Sander Berlinski werpt een blik op deze toekomst in een webinar. Stel je vragen van te voren of tijdens de uitzending!

Download de bluepaper Bekijk de sessie

Deze sessies vind je wellicht ook interessant