Deze sessie vond eerder plaats op donderdag 10 december van 11:00 tot 12:00
COVID-19 heeft de wereld kleiner gemaakt. Online retailers met een internationale focus, flexibele ketens en wereldwijd opererende transportpartners hebben tijdens de coronacrisis beter gepresteerd dan collega-bedrijven, aldus de expertgroep Cross-border (E-)commerce 2020. De groep maakte een reeks podcasts, waarin cross-border verkopers vertellen over de impact van de pandemie en waarin deskundigen hun licht laten schijnen over de toekomst die voor ons ligt. In deze webinar wordt dieper ingegaan op de toekomst van cross-border.
Het uitbreken van de coronacrisis heeft niet direct geleid tot een toename van cross-border e-commerce, bleek uit het GFK Consumentenonderzoek in opdracht van ShoppingTomorrow. Alleen mensen die tot dat moment weinig ervaring hadden met webshoppen, zijn na de uitbraak beduidend vaker over de grens gaan winkelen. In hetzelfde onderzoek werd Nederlandse consumenten ook gevraagd naar verwachtingen over hun internationaal aankoopgedrag in 2025. Ze denken over vijf jaar meer cross-border te kopen in 10 van de 13 onderzochte categorieën. In de andere categorieën verwachten ze dat het aandeel gelijk blijft.
Hoe ziet de toekomst van Cross-Border E-commerce eruit? Sander Berlinski werpt een blik op deze toekomst in een webinar. Stel je vragen van te voren of tijdens de uitzending!
Iedere crisis heeft biedt ook kansen. Het Chinese teken voor crisis bestaat niet voor niets uit twee delen. Gevaar én kans. De expertgroep cross border e-commerce zoomt in op de kansen.
Kijken is van groot belang bij de oriëntatie en aankoop van nieuwe producten en diensten, zintuiglijke beleving daarmee een belangrijke voorwaarde voor de winkel van de toekomst. Hoe pas je visual commerce toe?
Doe mee in de reis van (het toepassen van) CIAM en laat je informeren over het krachtige gebruik binnen alle lagen van uw organisatie en dienstverlening naar de klanten.
Hoe is het platformlandschap veranderd na de komst van Amazon? Wat moet je doen voor een succesvolle marktplaatsstrategie? Stel je vragen aan expert Emile Valkestijn!
Robots zijn een opkomende technologie waarvan wordt verwacht dat zij de komende jaren in de retail voor veranderingen gaan zorgen. De ShoppingTomorrow-expertgroep Robots in Retail heeft zich de vraag gesteld wat de mogelijkheden zijn om met robots de
MDM is niet alleen een ‘moetje’, het zorgt ervoor dat een bedrijf snelheid kan houden en flexibel blijft. Goed MDM vraagt visie en investeringsbereidheid, zowel in euro’s als in organisatie.
Het panel gaat in gesprek over de best practices van customer engagement en geeft tips over hoe je dit kunt aanvliegen.
Als er een moment is om een eigen marktplaats te starten, dan is dat wel anno 2020. Hoe doe je dat? Dat leer je in deze sessie.
Voice wordt na klikken met de muis en swipen op de smartphone de volgende grote verandering in de user interface. Hoe ga je aan de slag met het implementeren van voice?
Stadslogistiek wordt een succes als verzenders, ontvangers, consultants en stadslogistieke dienstverleners elk vanuit hun eigen rol, stappen gaan zetten. Wat zijn goede voorbeelden?
Vijf validatiemethoden die het meest worden gebruikt door experts voor conversieoptimalisatie: praktijkvoorbeelden en inspiratie! Welke methode gebruik jij?
Nederland heeft zich ontwikkeld tot kampioen retourneren bij online shopping. Een hoofdpijn dossier voor e-tailers op de Nederlandse markt? Of kun je hier ook wat aan doen?
Aan de hand van ervaringen en succesverhalen vanuit de experts geven we je verdiepende informatie over de mogelijkheden om te groeien. Begin vandaag nog en schrijf je in!
Sinds de uitbraak van de coronacrisis zijn consumenten wereldwijd anders gaan shoppen. Eerder opgebouwde merkloyaliteit is op het spel komen te staan. Juist nu is innovatie relevant.
De dynamiek rondom betaling verandert. Gemak en data staan meer centraal, maar welke invloed heeft dit op de klantreis?