In gesprek met je klant: voice en interactieve dialoog

Q&A | Tech

Deze sessie vond eerder plaats op dinsdag 8 december van 15:00 tot 16:00

We staan nog maar aan het begin van de ontwikkelingen van voice en interactieve dialoog: binnen vijf jaar is voice, aangejaagd door big tech partijen, niet meer weg te denken uit ons leven. Alexa, Google en Siri spelen als voiceassistenten een grotere rol in ons leven, maar spraak zit ook in auto’s, koelkasten en binnenkort in vele andere apparaten. Daarnaast gaan chatbots steeds vaker proactief het gesprek met consumenten aan. Voice wordt na klikken met de muis en swipen op de smartphone de volgende grote user interface verandering.

Een antwoord op de vraag: Welke rol gaat voice spelen in de customer journey en wat betekent dat voor retailers en merken?

Dus moeten alle bedrijven al wat met voice? Ja, absoluut! Niet met een voiceapplicatie om er morgen geld aan te verdienen. Maar wel met het voice gereed maken van je call center en customer service activiteiten en het individueler en persoonlijker maken van al je communicatie. Daar moet je nu mee beginnen om te leren hoe intelligente individuele klantinteractie werkt en om binnen twee tot vijf jaar nog relevant te zijn als de big tech partijen dat als standaard voor consumenteninteractie gebruiken.  In deze Q&A kun je vragen stellen over alle aspecten die bij voice en interactieve dialogen een rol spelen en over hun huidige status binnen Nederland.

Wat leer je tijdens deze sessie?

  1. Door de toepassing van voice en interactieve dialoog komt de consument volledig centraal te staan in de communicatie en alle organisaties zullen zich rondom de consument moeten organiseren. Het is onvermijdelijk dat mensen tegen apparaten gaan praten en dat organisaties daarom hun klanten hyperpersoonlijk en razendsnel faciliteren in het proces.
  2. Voice en interactieve dialoog vormen de volgende revolutie in digitale commercie omdat ze enorme impact hebben op de waardeketen door hun nieuwe user interface en veranderende machtsverhoudingen in de waardeketen. De big tech partijen hebben hier een leidende rol. 
  3. Organisaties moeten nu acteren, want iedereen die nu niet leert hoe individuele klantinteractie werkt, mist later vaardigheden om op hyperpersoonlijke wijze met consumenten te interacteren en wordt afhankelijk van platformen. Als organisaties nu acteren, dan blijven ze relevant en kunnen ze nog steeds mogelijkheden aangrijpen om niet afhankelijk te worden van de big tech partijen.
Download de bluepaper Bekijk de sessie

Deze sessies vind je wellicht ook interessant