Retouren: van pijnpunt naar waarde creatie

Webinar | Logistics

Deze sessie vond eerder plaats op donderdag 10 december van 15:00 tot 16:00

Retouren horen bij e-commerce. Een product dat je niet met al je zintuigen kunt beoordelen online kan nu eenmaal tegenvallen als je het in huis hebt en dan hebben consumenten het recht om het terug te sturen. De afgelopen jaren heeft Nederland zich ontwikkeld tot kampioen retourneren bij online shopping. Een hoofdpijn dossier voor e-tailers op de Nederlandse markt? Of kun je hier ook wat aan doen?

Heidi van Eijk van Reductify en Quinten Muller van Returnista geven je inzichten hoe je waarde kunt creëren met retouren als je dit omarmt als integraal onderdeel van jouw e-commerce verdienmodel. Ook lichten ze de conclusies van het Bluepaper ‘Return on Returns’ toe dat is in gegaan op de vraag: Hoe kun je waarde creëren met de retourgoederen die je terug gestuurd krijgt? En welke rol heeft de retailer, de consument en de overheid hierin? 

Meld je aan en leer hoe je uit jouw retourproces meer waarde kunt halen! 

Wat ga je leren: 

-              Waarom zijn retouren een integraal onderdeel van je business model waar je op moet sturen?

-              Hoe kun je retouren reduceren?

-              Hoe kun je de retouren die je hebt zo goed mogelijk afhandelen en hier waarde mee creëren?

-              Hoe kun je retourgoederen die je terugkrijgt verwaarden? 

Download de bluepaper Bekijk de sessie

Deze sessies vind je wellicht ook interessant