Winkelen met zintuigen: focus op Visual Commerce

Q&A | Marketing

Deze sessie vond eerder plaats op donderdag 3 december van 15:00 tot 16:00

Consumenten gaan zich steeds meer oriënteren op basis van visuele gegevens. Kijken is van groot belang bij de oriëntatie en aankoop van nieuwe producten en diensten, zintuiglijke beleving daarmee een belangrijke voorwaarde voor de winkel van de toekomst. Er is onderzocht wat we verstaan onder visual commerce en welke impact dit heeft op het gedrag binnen de customer journey.

Een antwoord op de vraag: Welke impact heeft visual commerce op het gedrag in de customer journey?

Takeaways uit de bluepaper

  1. Door onder andere digitalisering wint visuele beleving aan belang bij de consument. Visual commerce biedt een interactieve zintuiglijke ervaring en dat is een belangrijke voorwaarde voor de (digitale) klantreis van de toekomst.
  2. Door de ontwikkeling van visual commerce en van het gedrag in de customer journey, laat de doelgroep voor visual commerce zich maar moeilijk vatten in demografische kenmerken. Maar op basis van het gedrag zijn wel vijf duidelijke persona’s te identificeren.
  3. Elk product of dienst leent zich voor de toepassing van visual commerce. Van belang is wel dat het visuele verhaal gedragen wordt door een weloverwogen Why. Daarnaast zijn in deze bluepaper zes belangrijke uniqueidentifiers gedefinieerd.
Download de bluepaper Bekijk de sessie

Deze sessies vind je wellicht ook interessant